søndag 20. mars 2011

Da det var sommer.

Lavendel, er vel en av mine favoritter, så kommer rosene tett innpå, i år skal jeg få mere orden på hagen. Da dette er et gammelt gårdsbruk, skulle man jo tro at det fulgte med en vakker hage, men (akk) ..nei. Her vokste epletrærne tett inpå huset, og funnet seg en vei inn gjenom taket på det gammle huset.
Disse ble jo fjernet da vi flyttet inn. Ellers var det en rabarbra som vokste utenfor stuevinduet. ( der det, nå er en deilig svalegang) Så i år skal, jeg tegne, å sette opp et drivhus,, der jeg skal dyrke de søteste planter.
Dette skal bygges av gammle vinduer, vi har lagret på låven, ellers så har vi en haug med gammel teggel stein som også skal gjøre nytten sin, i den forbinnelse. Drømmen om et gjære rundt hagen, kan vel også komme til å bli virkelig. (Håper jeg da.) Er jo ikke så mye jeg får utført av dette nå, da snøen ligger høyt, rundt husene her enda, men planen ligger på lur. Og et mål er jo greit å ha, og ikke minst drømme om det - da blir det jo ikke så lenge til sommeren, alikevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar